Kurs animatora
Celem kursu jest wyposażenie uczestników w kompetencje do prowadzenia pierwszych, podstawowych zajęć z tenisa z początkującymi dziećmi pod opieką bardziej doświadczonego trenera.
Podczas zajęć słuchacze uczą się jak przeprowadzić lekcje tenisa na poziomach Niebieskim, Czerwonym, oraz programu Tenis 10, nabywają podstawową wiedzę w zakresie taktyki i techniki gry, metodyki nauczania oraz organizowania turniejów dla początkujących. Uczą się jak stosować podstawowy sprzęt, w szczególności ten przeznaczony do mini tenisa.
Kurs został zaplanowany na 32 godziny. Absolwenci posiadający umiejętności techniczne i pewne doświadczenie w nauczaniu będą mogli kontynuować naukę podczas kursu instruktorskiego. Program odpowiada ITF Play Tennis Course.
Kandydaci na Animatora Tenisa
- Ukończone 16 lat
- Osoby bez określonego wykształcenia
- Młodzi zawodnicy, którzy nie zamierzają kontynuować profesjonalnej kariery zawodniczej.
- Osoby nieposiadające doświadczenia zawodniczego, m.in. rodzice, nauczyciele i osoby pracujące przy orlikach.
Nabyte kompetencje
- praca pod nadzorem trenera
- pomoc bardziej doświadczonym szkoleniowcom w realizacji zadań i programów o niższym stopniu trudności
- samodzielna praca w przypadku posiadania wykształcenia pedagogicznego
- kwalifikacje do pracy z dziećmi
- praca w przedszkolu, szkole, klubie lub w OSiR (np. na orlikach)
- prowadzenie zajęć grupowych
- prowadzenie zajęć popularyzujących i zapoznające z grą w tenisa.
- prezentacja różnorodnych ćwiczeń koordynacyjnych z piłką i rakietą
- umiejętności do prowadzenia gier i zabaw ruchowych z piłką i rakietą
- pomoc w organizacji turniejów tenisowych
Program kursu
2. Przykładowa lekcja dla początkujących (w tym rozgrzewka)
3. Strategia i taktyka
4. Komunikacja
5. Nagrywanie, dogrywanie i dorzucanie piłek, demonstrowanie techniki
6. Podstawy programu First Step
7. Metodyka nauczania dzieci. Nauczanie problemowe od początku
8. Metodyka nauczania – praktyka
9. Tenis Xpress
10. Idealne zajęcia Tenis10
11. Turnieje Tenis10
12. Zajęcia w dużych grupach
13. Zaplanowanie i przeprowadzenie kilku zajęć