Kurs trenera szkolenia wyczynowego
Celem kursu jest opanowanie kompetencji niezbędnych do samodzielnego prowadzenia procesu treningowego zawodników wyczynowych w różnym wieku (do ITN 5-6) i jest przeznaczony dla osób pracujących z dziećmi, młodzieżą trenującą i uczestniczącą w turniejach ogólnopolskich oraz amatorami regularnie startującymi w turniejach.
Podczas zajęć słuchacze uczą się dokonywać pogłębionej analizy umiejętności techniczno-taktycznych, motorycznych oraz przygotowania mentalnego swoich zawodników, poprawnie stawiać cele szkoleniowe oraz planować roczny cykl szkolenia.
Kurs obejmuje 150 godzin pracy z wykładowcami (w tym zajęcia na korcie) i jest zgodny z programem ITF Coach of Advanced Players Course.
Kandydaci na Trenera Szkolenia Wyczynowego
- Wiek minimum 21 lat
- Poziom gry ITN 4
- Wykształcenie średnie z maturą oraz kurs Trenera Szkolenia Podstawowego
- Doświadczenie: zdobycie 40 punktów zgodnie z tabelą
- Niekaralność
Nabyte kompetencje
- samodzielna praca w zawodnikami wyczynowymi
- praca na poziomie klubowym, wojewódzkim i ogólnopolskim
- praca z zawodnikami startującymi w turniejach ogólnopolskich (do ITN 3-4)
- umiejętność dokonywania szczegółowej analizy, zaplanowanie i poprowadzenie rocznego cykl szkolenia, treningi indywidualne i grupowe z zawodnikami turniejowymi dobrej klasy (do ITN 3-4)
- po nabyciu odpowiedniego doświadczenia możesz pełnić funkcję koordynatora w klubie
- kierowanie pracą podległych sobie trenerów, instruktorów i animatorów
- realizowanie zadań o wyższym stopniu trudności
- możesz pełnić funkcję opiekuna ekipy podczas zawodów ogólnopolskich
- możesz być wykładowcą na kursach dla instruktorów
- możesz przygotowywać roczne plany treningowe i startowe dla zawodników startujących w turniejach
Program kursu
1. Charakterystyka współczesnego tenisa; współczesny trening
2. Strategia i taktyka
3. Zdolności komunikacyjne w pracy z zawodnikami wyczynowymi
4. Ocena techniki zawodników wyczynowych i jej doskonalenie
5. Psychologia tenisa; doskonalenie umiejętności mentalnych (motywacja, koncentracja, kontrola emocji, kontrola myśli, pewność siebie, postawa) w treningu zintegrowanym u zawodników wyczynowych
6. Metodyka nauczania i doskonalenie umiejętności taktyczno-technicznych
7. Zagadnienia organizacyjno-prawne
8. Trening sprawnościowy i zapobieganie kontuzjom
9. Gra podwójna
10. Prowadzenie zajęć indywidualnych (doskonalenie techniki)
11. Prowadzenie zajęć grupowych z zawodnikami i doskonalenie umiejętności taktyczno-technicznych
12. Stawianie celów, planowanie i periodyzacja
13. Kształtowanie indywidualnego stylu gry
14. Prowadzenie serii zajęć (planowanie)